ایمان ادراکی مشاور کسب و کار و مدیریت در شیراز

مشاور کسب و کار | حل کننده مسائل پیچیده | متخصص در رساندن شما به اهدافتان | با من، قله موفقیت را فتح کنید!

ایمان ادراکی مشاور کسب و کار و مدیریت در شیراز

مشاور کسب و کار | حل کننده مسائل پیچیده | متخصص در رساندن شما به اهدافتان | با من، قله موفقیت را فتح کنید!

قانون مار آبی

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲ ق.ظ

جهت مشاوره با ما در تماس باشید : 09380084884

قانون مار آبی یا قانون اقیانوس آبی، استراتژی‌ای در کسب و کار است که به دنبال ایجاد بازارهای جدید و بدون رقیب به جای رقابت در بازارهای موجود و اشباع شده است. این استراتژی بر اساس این ایده است که رقابت در بازارهای موجود مانند جنگ خونینی است که در آن شرکت‌ها برای سهم بیشتر در بازار با یکدیگر می‌جنگند و در نهایت سودآوری همه آنها کاهش می‌یابد.

اصول کلیدی قانون مار آبی عبارتند از:

  • ارزش پیشنهادی منحصر به فرد: ارائه محصول یا خدمتی که به طور قابل توجهی با محصولات یا خدمات موجود در بازار متفاوت باشد و نیازهای جدیدی را در مشتریان ایجاد کند.

  • تمرکز بر نوآوری: استفاده از خلاقیت و نوآوری برای ایجاد محصولات یا خدمات جدید و یا بهبود محصولات یا خدمات موجود.

  • ایجاد تقاضا: به جای تلاش برای جذب مشتریان از رقبا، تقاضای جدیدی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید.

  • عدم تمرکز بر رقابت: به جای تمرکز بر رقبا، بر ارائه بهترین محصول یا خدمات به مشتریان خود تمرکز کنید.

برخی از نمونه‌های موفق از قانون مار آبی عبارتند از:

  • شرکت سیرک دو سولیل: این شرکت با ارائه نوع جدیدی از سیرک که بر اساس داستان‌سرایی و آکروباتیک بود، توانست بازار جدیدی برای خود ایجاد کند.

  • شرکت اپل: این شرکت با ارائه محصولات نوآورانه مانند ipod، iphone و ipad توانست بازارهای جدیدی برای خود ایجاد کند.

  • شرکت Netflix: این شرکت با ارائه خدمات آنلاین تماشای فیلم و سریال، توانست بازار جدیدی برای خود ایجاد کند.

قانون مار آبی می‌تواند برای هر کسب و کاری، چه بزرگ و چه کوچک، مفید باشد. با استفاده از این استراتژی، کسب و کارها می‌توانند از رقابت در بازارهای اشباع شده اجتناب کنند و به رشد و سودآوری برسند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۲۳