ایمان ادراکی مشاور کسب و کار و مدیریت در شیراز

مشاور کسب و کار | حل کننده مسائل پیچیده | متخصص در رساندن شما به اهدافتان | با من، قله موفقیت را فتح کنید!

ایمان ادراکی مشاور کسب و کار و مدیریت در شیراز

مشاور کسب و کار | حل کننده مسائل پیچیده | متخصص در رساندن شما به اهدافتان | با من، قله موفقیت را فتح کنید!

جهت مشاوره با ما در تماس باشید : 09380084884

طول عمر مشتری (CLV)، معیاری کلیدی برای ارزیابی ارزش هر مشتری برای کسب و کار شما در طول دوره رابطه او با برندتان است. محاسبه CLV به شما کمک می‌کند تا:

  • بازاریابی و فروش خود را بهینه‌سازی کنید.

  • منابع خود را به طور موثرتر تخصیص دهید.

  • سودآوری خود را افزایش دهید.

فرمول سنتی محاسبه CLV:

CLV = (میانگین ارزش خرید) * (میانگین تعداد خرید در سال) * (میانگین طول عمر مشتری)

مراحل محاسبه CLV:

1. میانگین ارزش خرید:

  • مجموع کل درآمد حاصل از فروش را بر تعداد کل خریدها در یک دوره زمانی مشخص (مثلاً یک سال) تقسیم کنید.

2. میانگین تعداد خرید در سال:

  • تعداد کل خریدها در یک دوره زمانی مشخص (مثلاً یک سال) را بر تعداد کل مشتریان در آن دوره تقسیم کنید.

3. میانگین طول عمر مشتری:

  • طول عمر هر مشتری را (از اولین تا آخرین خرید) محاسبه کنید.

  • میانگین طول عمر تمام مشتریان را بدست آورید.

مثال:

فرض کنید در یک سال گذشته، 1000 مشتری داشته‌اید که در مجموع 200000 تومان خرید کرده‌اند. میانگین ارزش هر خرید 200 تومان (200000 تومان / 1000 خرید) و میانگین تعداد خرید هر مشتری 2 بار در سال (2000 خرید / 1000 مشتری) بوده است.

همچنین، فرض کنید میانگین طول عمر مشتریان شما 2 سال است.

در این صورت، CLV شما 400 تومان (200 تومان * 2) است.

نکاتی برای محاسبه دقیق‌تر CLV:

  • از داده‌های دقیق و به‌روز استفاده کنید.

  • مشتریان خود را به گروه‌های مختلف (مثلاً بر اساس سن، جنسیت، یا نوع محصولی که خریداری می‌کنند) تقسیم کنید و CLV هر گروه را به طور جداگانه محاسبه کنید.

  • از ابزارهای موجود برای محاسبه CLV استفاده کنید.

علاوه بر فرمول سنتی، روش‌های دیگری نیز برای محاسبه CLV وجود دارد:

  • مدل‌های مبتنی بر تخفیف: این مدل‌ها ارزش آتی جریان نقدی حاصل از هر مشتری را با در نظر گرفتن نرخ تنزیل محاسبه می‌کنند.

  • مدل‌های مبتنی بر ارزش: این مدل‌ها ارزش هر مشتری را بر اساس سودآوری او برای کسب و کار در طول دوره رابطه او با برندتان محاسبه می‌کنند.

محاسبه CLV اولین قدم برای درک ارزش واقعی مشتریان شما است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۰۶
ایمان ادراکی

طول عمر مشتری